- اگر دومین چراغ سمت چپ یا همان چراغ DSL چشمک زن بود و ثابت نشد و یا ثابت شد و پس از مدتی مجدد شروع به چشمک زدن کرد:
– نویز شدید بخاطر سیم کشی یا نوع گوشی تلفن خود دارید. لذا سایر وسایل متصل به خط تلفن نظیر گوشی ها دستگاههای پوز را مدار خارج کنید و مجدد تست نمایید. نیاز دارید سیم کشی مستقیم از درب منزل تا مودم انجام دهید.
– بدون اسپلیتر تست کنید. با کابل دیگری امتحان کنید.
– ممکن است خط شما هنوز رانژه نشده است و تنظیمات از سمت سرویس دهنده (مخابرات) هنوز انجام نشده است.
- اگر چراغ دوم روشن و چراغ سوم یا Internet روشن نشد:
– مودم را درست تنظیم نکرده اید.
– رمز و نام کاربری را درست وارد نکردید لذا به 2020 یا ISP خود زنگ بزنید و بخواهید نام کاربری و پسورد اینترنت را برای شما پیامک کند.
– در حالت ADSL VPI/VCI روی 0 و 35 نیست.
-اگر تهران هستید و VDSL گرفته اید WAN service که ساخته اید با زدن تیک و دکمه Remove سرویس ساخته شده را پاک کنید و مجدد تعریف کنید ولی در صفحه دوم مقدار Enter 802.1P Priority [0-7]: را 6 و مقدار Enter 802.1Q VLAN ID [0-4094]: را 15 قرار دهید اگر در شهرستان هستید از 2020 یا ISP خود بپرسید چه VLAN ای باید بگذارید.
-توجه کنید تنظیمات تجهیرات مخابراتی (DSLAM) معمولا بصورتی است که پایداری خط شما را حفط کند نه سرعت و نه تکنولوژی لذا با اینکه شما VDSL خریده اید اگر نویز خط شما بالا باشد ابتدا سرعت را کم می کند و در نویز زیاد تنظیم را از حالت VDSL به ADSL تبدیل می کند لذا اگر چراغ سوم روشن نشد یکبار بجای VDSL در مود ADSL تنظیم کنید و تست کنید.
3- اگر سه چراغ روشن است اما اینترنت ندارید:
– بدهی تلفن خود را از طریق پنل مخابرات صفر کنید
– DNS مودم خود را درست تنظیم نکرده اید در همین صفحه در بالا تنظیم DNS را چک کنید یا آنرا دستی در سیستم خود تنظیم کنید.
– مخابرات یا ISP شما اینترنت شما را بدلیل تعوض مودم قطع کرده است. در برخی سرویس دهنده ها تنظیم امنیتی وجود دارد که وقتی مودم جدید می گذارید باید با 2020 و یا ISP خود تماس بگیرید و بگویید قفل را که بخاطر تعویض مودم ایجاد شده بردارد.
4. اگر سه چراغ روشن است و اینترنت دارید ولی پس از مدتی مودم خاموش و روشن می شود و تنظیمان آن از پاک می شود:
– نویز ناگهانی به خط شما وارد می شود و از سمت سرویس دهنده تنظیمات مودم از حالت VDSL به ADSL و بلعکس مدام تغییر می کند سعی کنید علت نویز را پیدا کنید معمولا دستگاه پوز ، فکس، زنگ خوردن گوشی های تلفن خاص، میزان نویز لب مرز بخاطر فاصله زیاد تا مرکز مخابراتی یا کابلهای تلفنی که چندین بار برش خورده و بهم تابانده شده اند یا از کنار برق کشیده شده اند ریشه مشکلات نویز خط می باشند.
– اگر مطمین شدید نویز ندارید یکبار فیرمور مودم خود را بسیار با دقت و مطالعه نحوه بروزرسانی، تنها از همین سایت بروزرسانی نمایید و به فیرمورهای متفرقه اعتماد نکنید.